دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | 2017 Monday 11 December        |         آسا = آذربایجان سر ایران

متن خبر :

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفتگو با آسانیوز:

در اجرای پروژه های شهرداری، کیفیت فدای سرعت نمی شود

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز وضعیت اقتصادی را در زمان اتمام پروژه های در دست اجرا ، تاثیر گذار دانسته و یادآور شد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در این سازمان ، مدیریت زمان و هزینه را از شروط اساسی برنامه هایمان قرار داده ایم و بدین ترتیب نگذاشتیم پروژه ای به دلایل مالی متوقف گردد.

در اجرای پروژه های شهرداری، کیفیت فدای سرعت نمی شود
تیر ۲۵
۰۸:۳۷ ۱۳۹۵

آسانیوز: مهندس ایمان غنی زاده مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در گفتگو با ضمن اشاره به تشکیل سازمان عمران از سال ۱۳۶۷ بر طبق قانون شهرداری ها اظهار داشت: در کلانشهر تبریز نیز، سازمان عمران شهرداری از همان سال با هدف اجرای پروژه های کلان شهرداری با استفاده از نیروهای فنی و متخصص تاسیس گردید.

غنی زاده مدیر عامل سازمان عمران (3)غنی زاده با تقدیر از عملکرد مدیران عامل قبلی سازمان عمران شهرداری تبریز ابراز داشت : خوشبختانه مدیران قبلی توانسته اند اقدامات شایسته و درخور توجهی انجام دهند به طوریکه در دوران گذشته کارخانجات آسفالتی در سطح شهر تبریز احداث کرده اند که بعد از گذشت حدود ۳۰ سال هنوز مورد استفاده می باشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان عمران به صورت هیئت مدیره ای اداره می گردد گفت: معاون عمرانی استاندار به عنوان رییس و  شهردار و یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز به عنوان اعضای هیئت مدیره در حال فعالیت می باشند.

مسئول مجرب مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز ، در ادامه با بیان اینکه امسال ۲۶ مین سال خدمتم در این مجموعه است ابراز داشت : در سال گذشته که بنده به عنوان مدیر عامل سازمان عمران انتخاب شدم ۲۱ پروژه در حال اجرا بود که با لطف همکاران ، حمایت شهردار و اعضای شورای شهر تبریز ، توانسته ایم ۱۹ پروژه را تا فصل بهار سالجاری تکمیل کرده و تحویل شهروندان فهیم دهیم.
وی پروژه تقاطع غیر هم سطح گلپارک (زیر گذر شهیدان ابراهیم پور) ، احداث و تکمیل بیمارستان کودکان تبریز، تقاطع غیر همسطح جانبازان (۱۳ آبان،روگذر شهدای دانشجو) ، نورپردازی تقاطع غیرهمسطح ۱۳ آبان ،تحکیم، مقاوم سازی و تکمیل باند شمالی و ادامه باند جنوبی اتوبان پاسداران، تکمیل ساختمان اصلی ترمینال مرکزی تبریز، پروژه رمپ خروجی از پاسداران به یوسف آباد ، طراحی و عملیات اجرایی مقاوم سازی پل توانیر ، عملیات اجرایی بزرگراه موسوم به تبریز- ارمنستان در مسیر جاده تبریز به اسپیران، پروژه های زیرگذر و روگذر میدان استاد شهریار، روگذر تقاطع خیابان آخونی با شهیدان ذاکر، عملیات اجرایی و تکمیل کانال و خیابان ۲۴ متری کوی فرشته جنوبی را از جمله عملیات عمرانی سازمان عمران در سال گذشته عنوان کرد و یادآور شد: همچنین پروژه روگذر میدان راه آهن، احداث موزه آب و مشاغل(یخچال صادقیه)، مرمت و بهسازی یخچال صادقیه و عملیات اجرایی تکمیل پروژه مقبره الشعرا و توسعه بقعه سید حمزه (ع) ، تکمیل عملیات خاکی ترانشه های ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی، عملیات اجرایی تهیه و کاشت چمن به روش اسپری با آبیاری اتوماتیک ، عملیات اجرایی احداث مخزن آب خام در بسته اتوبان شهید کسایی، عملیات اجرایی محوطه سازی پایانه مرکزی تبریز جهت تکمیل عملیات باقیمانده از دیگر اقدامات سازمان عمران تبریز در سال گذشته می باشد.

غنی زاده مدیر عامل سازمان عمران (5)مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز ، ادامه عملیات اجرایی پروژه تحکیم اتوبان پاسداران ، پروژه مقبره الشعرا و توسعه بقعه سید حمزه (ع) ، احداث ترمینال شرق تبریز در ۳ راهی اهر ، نورپردازی پل دانشجو در حوزه منطقه ۲ تبریز، احداث باند کندرو ورودی شمالغرب تبریز از طرف جاده صوفیان ، عملیات اجرایی کفسازی و اجرای آبنمای پورشریفی ، عملیات اجرایی جدولگذاری و کف سازی خیابان شهید جدیری شمالی ، عملیات اجرایی مسیرگشایی امتداد خیابان حافظ به کمربندی میانی و خاکبرداری و زیرسازی در سطح شهرداری منطقه ۳ تبریز  را از جمله پروژه های در دست اجرای این سازمان برشمرد.وی پروژه مقبره الشعرا را پروژه ای ملی نه استانی خوانده و افزود: با تلاش شهردار و حمایت های اعضای شورای شهر ، تکمیل پروژه مذکور به سازمان عمران واگذار شده که در صددیم با اعتبار تخصیصی ۲۶ میلیارد تومان در مدت ۱۵ ماه پروژه ای کم نظیر برای تبریز ۲۰۱۸ تقدیم شهروندان کنیم.
این مقام مسئول آسفالت اساسی سطح شهر تبریز توسط سازمان عمران را از سیاست های اصلی شورا و شهرداری تبریز در سالجاری دانست و تصریح کرد: در این راستا لکه گیری خیابان های اصلی و شریانی سطح شهر با استفاده از روش های فنی و اصولی و با توجه به وضعیت جوی از اوایل تیرماه آغاز و در واپسین ساعات روز انجام می گردد تا بدین طریق، موجب ایجاد ترافیک و سلب آسایش شهروندان نشویم.وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا آسفالت خیابان های سطح شهر از کیفیت کافی برخوردار نیست گفت : سازمان عمرانی سازمانی با نیروهای فنی دارای مدیران پروژه با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری می باشد؛ در این سازمان تمامی تلاشمان حفظ کیفیت آسفالت است ؛ شکایت مردم از کیفیت آسفالت سطح شهر را بجا میدانیم ، با این وجود نباید مردم شهرداری را در همه امور مقصر بدانند ، بدون تردید شرکت های حفاری ادارات برق، آب ،گاز و تلفن از طریق همکاری تنگاتنگ با این سازمان می توانند مانع خرابی آسفالت خیابان ها شوند.

000000000000000025987455332145غنی زاده تصریح کرد: علاوه بر حفاری های صورت گرفته توسط ادارات مذکور ، با توجه به شرایط جوی استان در فصول سرد سال نیروهای شهرداری اقدام به پخش غیر اصولی نمک جامد جهت رفع یخبندان می کنند و استفاده از نمک جامد به مرور زمان موجب خرابی آسفالت می شود که در این راستا نیز در صددیم با رعایت استانداردها و نمک پاشی به صورت محلول از تخریب آسفالت پیشگیری کنیم.وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت آسفالت ریزی ۱۶ میلیارد تومانی در سطح شهر بر حسب قرار داده منعقده سالجاری با شهرداری ابراز داشت: آسفالت ریزی و لکه گیری خیابان های اصلی بر عهده سازمان عمران و خیابان های فرعی بر عهده مناطق ۱۲ گانه شهرداری می باشد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا به نظرتان کیفیت پروژه ها فدای سرعت نمی گردد تاکید کرد : بدون تردید اتمام سریع پروژه ها دلیل بر بی کیفیتی آن نیست، خوشبختانه در عصر حاضر با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از فناوری های نوین ، مدت زمان گیرایی بتن را کاهش داده و با اتخاذ راهکارهای علمی و اصولی، سرعت عمل توأم با حفظ کیفیت را سرلوحه امور خود گنجانده ایم.وی وضعیت اقتصادی را در زمان اتمام پروژه های در دست اجرا ، تاثیر گذار دانسته و یادآور شد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته در این سازمان ، مدیریت زمان و هزینه را از شروط اساسی برنامه هایمان قرار داده ایم و بدین ترتیب نگذاشتیم پروژه ای به دلایل مالی متوقف گردد. غنی زاده افزود: در حال حاضر تمامی سازمان های اجرایی هم طلبکار بوده و هم بدهکار هستند و این امری طبیعی است ، با این وجود تاکنون ضمن اتخاذ راهکارهای اساسی اجازه نداده ایم مشکلی در روند پروژه های اجرایی سازمان به وجود آید.

000032554100023وی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه سازمان عمران سازمانی وابسته به مجموعه شهرداری است ، در خصوص عدم بهره برداری کامل از ساختمان ترمینال مرکزی تبریز خاطر نشان ساخت: مستحضرید در پروژه هایی همچون ترمینال تبریز اجرا و مدیریت پیمان بر عهده این سازمان بود؛ پروژه مذکور پروژه ای ۳۰ ساله بود که از سال ۱۳۷۳ با زیربنایی به مساحت ۲۸ هزار متر مربع شروع شد و تکمیل و تحویل ساختمان ترمینال بر عهده سازمان و معماری داخلی، تزیینات، تجهیزات، پارتیشن بندی، تجهیز کتابخانه و تقسیم بندی هایپرها بر عهده استفاده کنندگان خواهد بود که با سلایق شرکت انجام می شود که بدون تردید اتمام این امور در مکانی عمومی و با هدف جذب مشتری امری زمان بر خواهد بود با این حال به پیمانکار پروژه جهت رفع نواقص مهلت یک ماهه داده ایم که در حال اتمام و تحویل است.این مقام مسئول در خصوص پروژه ترمینال شرق تبریز اضافه کرد: با هدف کاهش بارترافیکی و به منظور اینکه خودروهای ورودی از شرق موجب ایجاد ترافیک نشده ، شهرداری و شورای ترافیک شهرستان و استان اقدام به طرح احداث ترمینال در شرق تبریز نمود که به تصویب رسید و مقرر شد مطالعات احداث ترمینال در زمینی به مساحت ۷۸۰۰ متر مربع با همکاری شهرداری منطقه ۵ تبریز به سازمان عمران واگذار گردید .وی اظهار داشت : به دنبال برگزاری مناقصه ، پیمانکار پل ارتباطی ترمینال مشخص گردید و در روزهای آتی پیمانکار محوطه سازی و ساختمان با برگزاری مناقصه انتخاب خواهد شد.غنی زاده افزود: در سالجاری ۸ میلیارد تومان برای اجرای پروژه مذکور تخصیص یافته و طبق برآورد اولیه صورت گرفته این پروژه در مدت زمان ۱۵ ماهه با اعتبار بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید و در صددیم پل ارتباطی ترمینال را تا دهه فجر تحویل شهروندان دهیم.وی همچنین در خصوص پروژه تحکیم اتوبان پاسداران با بیان اینکه این پروژه با پشتیبانی مالی شهرداری منطقه یک تبریز از سال ۹۳ آغاز شده است گفت: ۵ قطعه اتوبان به اتمام رسیده و قطعه ششم نیز به طول۱/۶ کیلومتر در مراحل پایانی است؛ از میدان آذربایجان تا میدان شهید فهمیده مسیر رفت و برگشت ۱۶ کیلومتر بوده و باند جنوبی نیازمند کار و هزینه بیشتری است که بعد از برآورد هزینه عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

غنی زاده مدیر عامل سازمان عمران (1)مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز ، پیشرفت و تکاپوی سازمان را از اهداف اصلی برشمرده و در پاسخ به سئوالی در خصوص فیش های حقوقی نجومی در مجموعه شهرداری گفت: تمامی فیش های شهرداری مشخص بوده و نمی توان در این مجموعه فیش های نجومی پیدا کرد و هر زمان نیاز باشد بنده نیز حاضرم فیش حقوقی ام را جهت تنویر افکار عمومی در اختیار اصحاب رسانه قرار دهم. وی در خاتمه توسعه کارخانه آسفالت با مشارکت کننده خارجی ،احداث کارخانه آسفالت ۳۲۰ تنی با استفاده از آخرین تکنلوژی روز دنیا و احداث کارخانه قطعات بتنی و به روز رسانی احکام کارکنان جهت رفاه حال آنان را از جمله برنامه ها و اقدامات خود عنوان کرده و در خصوص تعدیل نیروی انسانی در مجموعه شهرداری علی الخصوص سازمان عمران اظهار داشت: تنها راه ساماندهی نیروی انسانی واگذاری به بخش خصوصی است و در این زمینه نیروی مازاد در این مجموعه با راه اندازی کارخانجات جدید به آنجا انتقال خواهند یافت.

اخبار مشابه

۰ دیدگاه

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

دوست دارید دیدگاه خودتون رو به اشتراک بزارید؟

نوشتن دیدگاه

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.
لطفا با دقت پر کنید. *