جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 2017 Friday 28 April        |         آسا = آذربایجان سر ایران

متن خبر :

رئیس اداره راه و شهرسازی اهر خبرداد:

دو شیفته شدن فعالیتهای عمرانی بزرگراه اهر -تبریز

آسانیوز:رئیس اداره راه و شهرسازی اهر با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی در محورهای اهر – تبریز و اهر – مشکین‌شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت:پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته برای اتمام این بزرگراه در حال فعالیت هستند.

دو شیفته شدن فعالیتهای عمرانی بزرگراه اهر -تبریز
آبان ۰۸
۱۲:۰۳ ۱۳۹۵

علی سلطانی در جمع مسئولان دستگاه قضایی آذربایجان شرقی به تشریح آخرین وضعیت بزرگراه اهر – تبریز پرداخت و اظهار داشت: روند عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز از سال ۸۷ آغاز شده که در سه قطعه در حال انجام است و قطعه نخست این پروژه به طول ۲۰ کیلومتر سال گذشته به زیر بار ترافیکی رفت.

وی با اشاره به اینکه قطعه دوم بزرگراه اهر – تبریز به دو پیمانکار واگذار شده است، افزود: تاکنون ابنیه بندی و خاک‌برداری قسمت “الف” قطعه دوم پروژه به اتمام رسیده و قسمت “ب” به طول ۳۴ کیلومتر که جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرارگرفته زیر ذره‌بین نظارتی مسئولان ارشد استانی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر از پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز از طریق اوراق خبر داد و گفت: علاوه بر این پرداخت بدهی‌ها، از سال‌های گذشته که اراضی برخی از صاحبان ملک در حاشیه بزرگراه تملک شده ولی هنوز برای صاحبان زمین‌ها راه و شهرسازی ۱۰ میلیون تومان بدهکار است.

سلطانی بابیان اینکه طبق آمارها روزانه میانگین بیش از ۱۸ هزار وسیله نقلیه سبک و سنگین از محور اهر – تبریز تردد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به میزان تردد خودروها در جاده اهر – تبریز، روزهای پایانی هفته و فصل تابستان این آمار به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: پیمانکاران بزرگراه اهر – تبریز دو شیفته برای اتمام این بزرگراه در حال فعالیت هستند و از طرفی رئیس‌جمهور در سفر استانی به آذربایجان شرقی از اتمام این بزرگراه تا پایان سال جاری خبر داده بودند ولی متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات دولتی و نامساعد بودن وضعیت جوی آب و هوایی، بخشی از وعده رئیس‌جمهوری امسال تحقق می‌یابد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای کشور منشأ انسانی دارد، اضافه کرد: غیر از عوامل انسانی ۵ درصد عامل راه و ۱۰ درصد عامل خودرو و ۵ درصد عامل پنهانی است.

سلطانی با اشاره به اینکه اکثر تصادفات رانندگی در محورهای اهر – تبریز و اهر – مشکین‌شهر به وقوع می‌پیوندد، گفت: در بحث حوادث رانندگی محورهای مواصلاتی اغلب اداره راه و شهرسازی متهم می‌شود.

پایش جاده‌ها با دوربین‌های کنترل و نظارتی در کاهش تصادفات موثر است 

یونس منفرد فرمانده انتظامی شهرستان اهر نیز در این جلسه، اظهار داشت: در طول ۱۰ سال گذشته تنها ۳۵۰ راننده زن جان خود را در جاده اهر – تبریز ازدست‌داده‌اند و حدود ۸۵ درصد حوادث رانندگی بر اثر شاخ به شاخ به وقوع پیوسته که این امر ناشی از باریک بودن جاده و انحراف به چپ خودروها هر لحظه امکان حادثه وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه ایمن بودن جاده‌ها و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی تلفات انسانی را در جاده‌ها کاهش می‌دهد، ادامه داد: امیدواریم مسئولان ذی‌ربط با همت و پشتکار مضاعف در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها شاهد کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جانی مردم باشیم.

اخبار مشابه

۰ دیدگاه

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

دوست دارید دیدگاه خودتون رو به اشتراک بزارید؟

نوشتن دیدگاه

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.
لطفا با دقت پر کنید. *