یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | 2017 Sunday 22 October        |         آسا = آذربایجان سر ایران

متن خبر :

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت های تربیت بدنی پشتوانه ی تئوریک برگرفته از سند تحول بنیادین است

آسانیوز : معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاحیه دوره اصول طراحی آموزشی درس تربیت بدنی کارشناسان نواحی و مناطق کشور در تبریز گفت: در حوزه تربیت بدنی فعالیت های ما از یک پشتوانه تئوریک و مبانی نظری برگرفته از سند تحول بنیادین برخوردار است.

فعالیت های تربیت بدنی پشتوانه ی تئوریک برگرفته از سند تحول بنیادین است
آذر ۰۴
۰۹:۰۹ ۱۳۹۵

مهرزاد حمیدی در این آیین گفت: مشارکت محوری،مدرسه محوری، دانش آموزمداری، عمومیت بخشی، عقلانیت مداری، کیفیت محوری جزوتاکیدات سند تحول بنیادین است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: در سه سال گذشته پروژه های ماندگاری در دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی صورت گرفته و این امر نشانگر توانایی و خلاقیت مدیران استانی با کمترین امکانات موجود است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی فعالیت های ما از یک پشتوانه تئوریک و مبانی نظری برگرفته از سند تحول بنیادین برخوردار است.

وی اظهار داشت: ما بایستی خطوط اصلی خود را ازسند تحول بنیادین برداشت کنیم، چون این سند بعنوان چرخش دهنده اصلی نظام تعلیم وتربیت محسوب می شود.

حمیدی با بیان اینکه جمعیت هدف ما ۱۳ میلیون دانش آموز است افزود: سند تحول بنیادین بر شایستگی های پایه ای دانش آموزان تاکید می کند.

این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت کشور خاطر نشان ساخت: سند تحول بنیادین مدرسه را کانون تحول درجامعه می داند، بنابراین مدرسه محوری وشعار” به مدرسه برمی گردیم” را بایستی سر لوحه اقدامات خود قرار دهیم.

حمیدی با بیان اینکه مدرسه بعنوان بازار و دانش آموزان بعنوان مشتریان ما هستند اظهار کرد: خدمات ما به دانش آموزان بجای بیرون از مدرسه بایستی در درون مدرسه اتفاق بیافتد.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش بر ارتباط بین اولیاء ومدرسه تاکید کرد و ادامه داد: در همین راستا مشارکت محوری،مدرسه محوری، دانش آموزمداری، عمومیت بخشی، عقلانیت مداری، کیفیت محوری جزوتاکیدات سند تحول بنیادین است.

وی اذعان داشت: امروزجمهوری اسلامی در منطقه پرتلاطم به پرورش انسان سالم، خوداتکاء، مسئولیت پذیر نیاز دارد و انسان تراز سند تحول بنیادین انسانی بانشاط، تلاشگر،مقتدر، جمع گرا، دلسوز و مسئولیت پذیر است.

مهرزاد حمیدی خاطر نشان ساخت: تربیت بدنی بایستی بعنوان ضرورتی برای پرورش نسل آرمانگرا، بانشاط، سالم در جامعه بوده و به نقش خود با تغییر سبک زندگی ماشینی که عامل بسیاری از بیماری هاست،جامعه عمل بپوشاند.

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در۸ سال دفاع مقدس انسان های با اراده و ایمان قوی توانستند حماسه ساز تاریخ باشند افزود: وظیفه خطیر ما تربیت انسان های مومن، متعهد، دلسوز، متخصص، با انگیزه، مثبت اندیش در جامعه است.

وی نقش آموزش دانش آموزان در مدرسه را برای چگونگی پر کردن اوقات فراغت مهم خواند و ادامه داد: ایجاد کمپین های ورزش همگانی یکی از راهکارهای موثربرای پر کردن اوقات فراغت محصلین می باشد.

حمیدی با بیان اینکه ۳۳هزار دبیر سراسر کشوردر حوزه تربیت بدنی مشغول به فعالیت هستند افزود: امسال سهمیه جذب نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی به استان ها واگذار شده است.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش با اشاره اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان جامعه جزو افراد چاق محسوب می شوند تاکید کرد: در این راستا طرح حیاط پویا را درمدارس سراسر کشور برای پیشگیری از اضافه وزن محصلین اجرا کردیم که مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: فعالیت های فوق برنامه درس تربیت بدنی بایستی مدرسه محور بوده و المپیادهای درون مدرسه ای نمونه ای از این اقدامات می باشد.

حمیدی خاطرنشان ساخت: هم برای فضای درون مدرسه ای وهم برون مدرسه ای سرانه پیش بینی شده است و ما بایستی تلاش کنیم در کشور حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای ایجاد شود واین نیازمند همت همگانی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش در پایان تاکید کرد: استان ها در آن رشته های ورزشی سرمایه گذاری کنند که پتانسیل و زیر ساخت های آن رشته در استان مهیا باشد.

اخبار مشابه

۰ دیدگاه

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.

دوست دارید دیدگاه خودتون رو به اشتراک بزارید؟

نوشتن دیدگاه

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.
لطفا با دقت پر کنید. *