چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | 2018 Wednesday 25 April        |         آسا = آذربایجان سر ایران

متن خبر :

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

طرح کار آمد بدنبال توانمندسازی معلمان و مدیران با دادن نقشهای مختلف به آنان است

آساخبر: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش گفت: طرح کار آمد بدنبال توانمندسازی معلمان با دادن نقشهای مختلف به آنان است.

طرح کار آمد بدنبال توانمندسازی معلمان و مدیران با دادن نقشهای مختلف به آنان است
بهمن ۱۹
۱۲:۴۲ ۱۳۹۶

رضوان حکیم زاده پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی از طرح مدرسه کارآمد( توانمندساز) اظهار کرد: تصمیم درست و خردمندانه وزیر آموزش و پرورش در حذف آزمونها باعث شعف و شادی همه آحاد مردم شده و مجموعه معاونت آموزش ابتدایی از تصمیم مقام عالی وزارت حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: فضاسازی هایی که این روزها علیه ممنوعیت برگزاری آزمون در دبستان ها، منویات تربیتی ندارد و نیات سودجویانه دارد، اظهار داشت: وجود آزمونها و کتابهای کمک آموزشی برای دانش آموزان استرس ایجاد می کند و رویکرد مجموعه شورای عالی آموزش و پرورش حذف این بحث از فرآیند آموزش دوره ابتدایی است.

حکیم زاده ادامه داد: همه اهداف متعالی در سند تحول، تحت تاثیر این جریان آزمون‌ها قرار گرفته بود و مدارس جهت آمادگی دانش آموزان حتی از پایه های اول و دوم دبستان به سمتی می رفتند که دانش آموزان را برای چنین آزمون‌هایی آماده کنند و هدف تعلیم تربیت به چند تست تقلیل یافته بود تا کودکان برچسب تیزهوشی بخورند و این جریان، تعلیم و تربیت را در دوره ابتدایی تعطیل کرده بود.

وی در ادامه با اشاره به حذف آزمون ورودی مدارس نمونه و استعدادهای درخشان در دوره ابتدایی گفت: برگزاری آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه در پایه هفتم باعث شده بود تا مدارس دوره ابتدایی به جای افزایش تمرکز بر تعلیم و تربیت، محور بودن بحث تربیت و پرورش و یادگیری مهارت های دانش آموزان، همه انرژی خودشان را صرف قبولی و رتبه آوری دانش‌آموزان در چنین آزمون هایی کنند و در چنین فضایی صحبت از تربیت، خلاقیت و … بی معنا می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان ساخت: یکی از رویکردهای اساسی معاونت ابتدایی، تاکید به قرآن بعنوان مبنای اصلی تربیت و بهترین کتاب درس برای زندگی بشری است.

وی با اشاره به اینکه تربیت یک جریان آزاد است، تصریح کرد: یکی از اصول ما تاکید بر اراده آزاد انسان وپرهیز از اجبار می باشد.

حکیم زاده با بیان اینکه در ۷۹ آیه قرآن کریم  واژه رحمت آمده است افزود: تشویق، رحمت وبخشش، اصالت دادن به کار جمعی ومشارکت از اصولهای اساسی حوزه معاونت آموزش ابتدایی است.

وی اظهار کرد: مدرسه بایستی به مکانی برای ابراز وجود تمام دانش آموزان باشد و درکارهای پرورشی وآموزشی از استعداد تمام دانش آموزان استفاده شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش در خصوص اهمیت راهبران آموزشی در دستگاه تعلیم و تربیت اذعان داشت: امسال در کشور سی هزار و ۸۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل با کمک راهبران آموزشی برای ادامه تحصیل به مدارس بازگشتند.

وی افزود: طرح مدرسه کار آمد به جای نیاز سنجی بلند مدت بدنبال نیازسنجی به روز بوده و اعتمادبه معلم ومدیر را سرلوحه کارخود قرار داده است.

حکیم زاده ادامه داد: در طرح مدرسه کارآمد هر معلم بعنوان یک مدرسه خوب فرض شده و توانمندسازی معلمان با دادن نقشهای مختلف به آنان محقق می شود.

وی در پایان طرح کارآمد را یک جریان فعال مدرسه محور برشمرد و افزود: نکته اساسی در این حذف ارزشیابی سنتی و استفاده از روشهای مختلف گزارش دهی برای ارزشیابی دانش آموزان است.

شایان ذکر است که در پایان این مراسم معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش استان از طرح مدرسه کار آمد( توانمندساز) رونمایی کرد.

About Author

asanews@gt

asanews@gt

اخبار مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.
لطفا با دقت پر کنید. *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *