جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ | 2018 Friday 25 May        |         آسا = آذربایجان سر ایران

متن خبر :

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اعتبار آزادراه مراغه هشترود ۱۰هزار میلیارد ریال است

آساخبر: معاون زیرساخت و توسعه آزادراه های کشور گفت: برای اجرای آزادراه مراغه - هشترود به طول 92 کیلومتر 10 هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

اعتبار آزادراه مراغه هشترود ۱۰هزار میلیارد ریال است
اردیبهشت ۱۲
۲۲:۱۵ ۱۳۹۷

سیدحسن میرشفیع روز چهارشنبه در عملیات آغاز قطعه پنجم این آزادراه به طول ۶ کیلومتر اظهار کرد: آزاد راه مراغه – هشترود یکی از محورهای معم ارتباطی غرب کشور خواهد بود وعراق را مرکز ایران وصل خواهد کرد و موجب رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان شرقی می شود.
وی گفت: این طرح ۳۲ دهنه پل بزرگتر از هشت متر و ۱۰۴ دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض ۲۸.۶ متر و سرعت متوسط تردد ۱۲۰ کیلومتر در ساعت اجرا می شود.
میرشفیع افزود:عملیات این طرح شامل ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیون متر مکعب خاکبرداری، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۵۰ متر مکعب زیرساخت و ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی است.
استاندارد آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: قطعه ۵ آزاد راه هشترود به مراغه به طول ۶ کیلومتر و با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در عرض ۱۸ ماه به اتمام خواهد رسید.
مجید خدابخش افزود: این قطعه با مشارکت بانک سپه و پیمانکار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.
وی همچنین به سد سهند و ضرورت اجرای پایاب آن اشاره کرد و گفت: مسیر قطعه ۵ می تواند بهترین مسیر برای عرضه محصولات تولیدی در پایاب این سد باشد و آرزوی دیرینه مردم هشترود جهت ورود به آزاد راه زنجان تبریز و مراغه را برآورده کند.
پیمانکار این طرح نیز گفت: طرح قطعه ۵ آزاد راه هشترود به مراغه با عرض مسیر ۲۶.۴۰ تا ۳۸ متر با ۶۳۳ هزار و ۲۶۲ متر مکعب خاکبرداری، ۴۷۵ هزار و ۸۶۸ متر مکعب خاکریزی، ۲۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع قالب بندی، ۱۲ هزارمتر مکعب بتن ریزی، ۳۳ هزار متر مکعب زیرسازی، ۴۵ هزار تن آسفالت و تعداد ۱۸ دستگاه آبرو و یک دستگاه تقاطع غیر همسطح در ۱۸ ماه ساخته خواهد شد.
عزت الله اسدی گفت: در اجرای این طرح ملک و زمین زراعی با پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تملک شده است.
در طول بهره برداری ۲۰ ساله از این آزاد راه، حدود ۱۲۳ میلیون لیتر بنزین و ۲۹۴ میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت ۵۰ دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه – هشترود به طول ۱۰۱ کیلومتر بوده که با پیچ های خطرناک از ۲ شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد، با آنکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و /مال کردستان از این مسیر است، این جاده از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب می شود.

About Author

asanews@gt

asanews@gt

اخبار مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشود.
لطفا با دقت پر کنید. *

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *